Welkom op de website van Unifiedpost Group! Wij en derden gebruiken cookies op onze websites. Wij gebruiken ze om de navigatie op de site te verbeteren, het gebruik van de site te analyseren en onze marketingactiviteiten te ondersteunen. U kunt meer lezen over onze cookies en uw voorkeuren wijzigen door te klikken op 'Mijn instellingen wijzigen'. Door op 'Alle cookies accepteren' te klikken, gaat u akkoord met het gebruik van alle cookies zoals beschreven in ons Privacy cookiebeleid.
Nieuws

Toonaangevend Belgisch FinTech bedrijf Unifiedpost haalt €25 miljoen op

Unifiedpost, een van de toonaangevende FinTech bedrijven in de Benelux, heeft 25 miljoen EUR opgehaald in een private plaatsing.

Klaar voor jouw oplossing op maat?
Contacteer ons

Deze financieringsronde van automatisch converteerbare obligaties (ACB) brengt het totale bedrag aan durfkapitaal dat sinds eind 2014 is opgehaald op €43 miljoen. De Nederlandse zakenbank Kempen & Co trad op als financieel adviseur van Unifiedpost in verband met de onderhandse plaatsing.

Unifiedpost zal het geld van het ACB gebruiken voor internationale expansie en productontwikkeling, zoals strategische overnames gericht op versnelde markttoegang en geïntegreerde betalingen. Het zal ook bijkomende administratieve en financiële diensten ontwikkelen voor bedrijven en KMO's.

Zo lanceerde het bedrijf onlangs, samen met het Instituut van Accountants en Belastingconsulenten (IAB), Billtobox.be, een cloudoplossing voor het delen van financiële en boekhoudkundige documenten tussen accountants en hun klanten. Andere community-oplossingen gericht op de landbouwsector (Nederland), uitzendsector en verzekeringssector zijn ook op de markt gebracht of staan op het punt gelanceerd te worden.

"Deze financiering is een nieuwe belangrijke stap in ons groeiverhaal" , zegt Hans Leybaert, CEO van Unifiedpost Group. "De komst van de EU-richtlijn PSD2 ontsluit de markt van de bankdiensten, in het bijzonder betalingen. Unifiedpost wil ook in dit domein een toonaangevende speler worden en het Europese platform ontwikkelen voor het stroomlijnen van alle externe bedrijfsprocessen. We gaan onze internationale expansie versnellen en ons aanbod van geïntegreerde oplossingen, waaronder betalingsfaciliteiten, aanzienlijk uitbreiden".

Unifiedpost ontwikkelt en beheert transactieplatforms om documentgestuurde processen te optimaliseren waarbij verschillende belanghebbenden betrokken zijn, en biedt oplossingen die technologie, financiële en bedrijfsprocessen met elkaar verbinden. Het bedrijf heeft onmiskenbare Europese groeiambities. In de toekomst zullen verdere stappen worden ondernomen om extra groeifinanciering aan te trekken.

‍"PMV is zeer toegewijd aan het ondersteunen van technologiebedrijven die waarde creëren voor alle bedrijven en de digitalisering van KMO's ondersteunen. We zijn verheugd om een succesvolle scale-up zoals Unifiedpost te ondersteunen in hun groeipad." Roald Borré, Head of Equity Investments bij PMV.

Zoals de naam al doet vermoeden, is Unifiedpost begonnen met het verwerken van documenten - hoewel het bedrijf zich al vele jaren met veel meer dan dat bezighoudt. Dankzij strategische overnames heeft Unifiedpost zijn diensten kunnen uitbreiden naar betaaloplossingen, financiële diensten, app-beheer en identiteitsherkenning. In 2016 nam Unifiedpost het Nederlandse bedrijf ZET Solutions over en werd daarmee marktleider op het gebied van e-herkennings- en e-facturatiediensten binnen de Nederlandse agrarische sector. Met de overname van Nomadesk en Onea is het bedrijf nu volledig in staat om zijn klanten geïntegreerde oplossingen aan te bieden.

Over Unifiedpost Group


Unifiedpost biedt een compleet technologieportfolio voor identiteitsbeheer, documentverwerking, robotboekhouding en apps met toegevoegde waarde. Unifiedpost is daarmee een unieke one-stop-shop cloudprovider voor het optimaliseren van de financiële B2B-waardeketen, van bestelling tot facturatie en betaling, van arbeidsovereenkomst tot loonstrook.

Interessante feiten en cijfers over Unifiedpost group:

  • Opgericht in 2001, met een bewezen staat van dienst
  • €26 miljoen geconsolideerde omzet, voornamelijk recurrent
  • 230 FTE's in de Benelux en Oost-Europa, waarvan er 70 werkzaam zijn in R&D
  • 200 miljoen documenten verwerkt per jaar
  • Uitgebreide portfolio met klantreferenties in diverse sectoren, van grote internationals tot diverse MKB-gemeenschappen
  • Door de Nationale Bank van België erkende betalingsinstelling
  • Internationale fusies en overnames (bijv. ZET Solutions, PowertoPay, Nomadesk, Onea, etc.)

Informatie correct vanaf de publicatiedatum van het persbericht op 27 april 2018.

Vertel ons wat uw bedrijf nodig heeft en wij vinden de perfecte oplossing

Contacteer ons