Welkom op de website van Unifiedpost Group! Wij en derden gebruiken cookies op onze websites. Wij gebruiken ze om de navigatie op de site te verbeteren, het gebruik van de site te analyseren en onze marketingactiviteiten te ondersteunen. U kunt meer lezen over onze cookies en uw voorkeuren wijzigen door te klikken op 'Mijn instellingen wijzigen'. Door op 'Alle cookies accepteren' te klikken, gaat u akkoord met het gebruik van alle cookies zoals beschreven in ons Privacy cookiebeleid.
Nieuws

Luxemburg: Verplichte elektronische facturering aan overheidsinstanties

Luxemburgse bedrijven die facturen naar overheidsinstanties sturen, zullen binnenkort verplicht worden om hun facturen elektronisch te versturen.

Klaar voor jouw oplossing op maat?
Contacteer ons

Vanaf 18 mei 2022 zijn Luxemburgse bedrijven wettelijk verplicht om over te schakelen op volledig elektronische facturering, en om gestructureerde facturen uit te reiken (d.w.z. geen PDF), d.w.z. om te voldoen aan de normen van de belastingdienst. Deze verplichting om elektronische facturen te versturen wordt in drie fasen van kracht, afhankelijk van de grootte van het bedrijf.

Data om te onthouden

Bedrijven die facturen sturen naar overheidsinstanties (gemeentelijke en staatsbedrijven) zullen binnenkort verplicht worden om hun facturen elektronisch te versturen. Er zijn drie implementatiedata, afhankelijk van de grootte van het bedrijf. Noteer de volgende data in uw agenda.

Verplichting om elektronisch te factureren voor marktdeelnemers, van de Kamer van Koophandel Luxemburg:

       
  • Grote bedrijven vanaf 18 mei 2022
  •    
  • Middelgrote bedrijven vanaf 18 oktober 2022
  •    
  • Kleine en pas opgerichte bedrijven vanaf 18 maart 2023

 

Elektronische facturering en de voordelen ervan

Ontdek hoe elektronisch factureren het leven van zowel accountants als bedrijven zoveel gemakkelijker maakt.

       
  • Gemakkelijk: u hebt geen voorkennis of training nodig om elektronische facturen te versturen, u kunt meteen beginnen!
  •    
  • Automatisch: de gegevens van uw factuur worden automatisch gelezen en verwerkt. Er zijn geen handmatige acties nodig.
  •    
  • Snel: verkoopfacturen verzenden, inkomende facturen goedkeuren en betalen - de automatische flow behandelt elke stap van het proces veel efficiënter. En wie wil er nu niet dat een factuur nog sneller betaald wordt?
  •    
  • Betrouwbaar: minder handmatige handelingen resulteren in minder fouten (in het rekeningnummer, de communicatie, enz.). U kunt er zeker van zijn dat u de juiste gegevens gebruikt en dat uw factuur onderweg niet verloren gaat. Want een aanzienlijk aantal e-mails bereikt de ontvanger niet.
  •    
  • Veilig: elektronische facturen hebben dezelfde juridische waarde als papieren facturen. Bovendien is het uitwisselen van e-facturen nog veiliger omdat de bestanden gecodeerd zijn en door verschillende boekhoudsystemen kunnen worden gelezen.
  •    
  • Goedkoper & duurzamer: geen papier, geen postzegels, geen fysiek transport, geen extra tijd of personeel om informatie handmatig in te typen of te controleren... Elektronische facturering is goedkoper en duurzamer.
  •    
  • Overheden in heel Europa zijn bezig om elektronisch factureren verplicht te stellen - door gebruik te maken van de Banqup oplossing voor elektronisch factureren, voldoet u vandaag al aan deze toekomstige verplichtingen.

 

Hoe onze oplossingen een verschil kunnen maken

Unifiedpost Group, beursgenoteerd en Europees leider in geautomatiseerde oplossingen voor document- en financieel beheer voor grote Europese groepen, stelt zijn 20 jaar ervaring ten dienste van Luxemburgse bedrijven om hen te helpen bij de digitalisering van hun bedrijf.

Unifiedpost Groupe-factuuroplossingen maken het proces eenvoudig, ongeacht hoe groot of klein het bedrijf is. Onze Collect en Channel oplossingen zijn op maat gemaakt voor middelgrote tot grote bedrijven die een snelle, geautomatiseerde oplossing nodig hebben die hun documenten en gegevens in elk formaat omzet. Onze oplossingen voldoen aan de belastingwetgeving in meer dan 60 landen, maken verbinding met internationale netwerken en bieden talloze voordelen.

Voor micro-kleine bedrijven, Banqup is een snelle en eenvoudige oplossing waarmee facturen, facturering en administratie op één plaats beheerd kunnen worden.

Neemcontact met ons op om te ontdekken hoe wij een verschil voor uw bedrijf kunnen maken.

Vertel ons wat uw bedrijf nodig heeft en wij vinden de perfecte oplossing

Contacteer ons